راه نشاط

خدایا کمک کن، در اوجی که حق من است پرواز کنم.

راه نشاط

خدایا کمک کن، در اوجی که حق من است پرواز کنم.

سلام خوش آمدید. من یک مرد چهل و پنج ساله هستم و شکر خدا در حد خود موفق. متاهل و دارای دو فرزندم. تحصیل کرده هستم. در یک اداره دولتی کارمی کنم و کار آزاد کوچکی هم دارم. تدریس هم یکی از کارهایی است که انجام می دهم. در طول بیش از بیست سال تدریس، کلاس های من بیش از پنج هزار شرکت کننده داشته است. تدریس من در زمینه مباحث مدیریتی است.
من دچار مشکل اختلال اضطرابی و به طور دقیق تر وسواس فکری هستم که البته در حد متوسطی مرا می آزارد نه خیلی شدید و نه خیلی خفیف ولی سابقه زیادی دارم شاید حدود چهل سال سابقه وسواسی که البته گاهی آزارش بیشتر بوده و گاهی خیلی خفیف. می خواهم بوسیله نوشتن آرامش داشته باشم، تبادل تجربه کنم و سکویی برای پرواز خود و شاید هم همدردی دیگر ایجاد کنم. پس نه ادعا مشاوره دارم و نه چیزی از پزشکی می دانم. نامی که انتخاب کرده ام مستعار است. در حقیقت دوست دارم امید باشم و برای خودم و دیگران و نشاط آور. پس هر گونه تشابه اسمی تصادفی است.

آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰

تمرین تخیل مثبت

چیزی که دایما در فکر آن هستی جذب می کنی و به آن می رسی. من این موضوع را کامل تجربه کرده ام. به نظر من این واقعیت است و این واقعیت می تواند خوشحال کننده یا ترسناک باشد.
تجربه من این است:
یک: من به رسیدن به موضوعی را غیر ممکن می دانستم. نه من، بلکه خیلی های آنرا غیر ممکن می دانستند.
دو: ولی طالب آن موضوع بودم. و دایما در تخیلات خود، خودم را در حال داشتن آن موضوع تجسم می کردم.
سه: بدون اینکه متوجه باشم در طول سالها اعمال و رفتار من در جهت رسیدن به آن موضوع تنظیم شد.
چهار: من به آن موضوع رسیدم.
التبه مشکل اینجاست که این فرآیند در من به صورت هوشمندانه نبود. منظور این است که من این کارها و مراحل را بصورت کاملا ارادی و هوشمندانه انجام ندادم و دست آورد من در اثر این فرآیند واقعا چیز با ارزشی نبود و اگر از قبل با این فرآیند آشنا بودم، موضوعاتی دیگری را دنبال می کردم و به قول معروف چیز بزرگ تری از خدا می خواستم. 
و حالا برنامه من این است  که می خواهم از این موضوع استفاده هوشمندانه تری کنم. البته موضوع به این راحتی که فکر می کنید هم نیست و موانعی وجود دارد.
اولین مانع این است که چیزی را باید واقعا بخواهی. شاید تا به حال به این موضوع فکر نکرده باشید که واقعا خواستن و طالب بودن به خودی خود، نعمتی ارزشمند است اکثرا نداریم. البته منظور خواستنی که در شان ما باشد.
حدیث ارزشمندی از وجود مبارک امیر المومنین علی علیه السلام نقل می کنند که: ارزش هر انسانی به قدر همّت اوست.
پس باید خواستن و خوب خواستن و جذب کردن را تمرین و تجربه کرد. من از همین امروز شروع کردم شما هم شروع کنید.
یک نکته مهم من در فروم های مربوط به همدردان خودم دیده ام که از موضوعاتی می ترسند و به آنها فکر می کنند. مثلا ترس از دچار شدن به سرطان. بعد این ترس در آنها شکل می گیرد که چون ما از بیماری سرطان می ترسیم پس در نتیجه سرطان را جذب می کنیم. تجربه من اینطور نیست. تجربه من به این شکل است: وقتی فکری در اکثر مواقع ذهن ما را به تصرف خود درآورد، ما را به اعمالی وادار می کند و آن اعمال آهسته آهسته برای ما دستاوردهایی به همراه خواهد آورد.
با وسواس فکری دردسر هایی تولید و جذب می شود ولی نه به این شکل که اگر به سرطان وسواس هستی سرطان بگیری. ولی به هر حال تفکر منفی دردسر به همراه دارد که من و همدردانم درگیر آن هستیم. پس لازم است تا جایی که ممکن است وقت و زمان خودمان را به تفکرات مثبت اختصاص بدهیم و هر فکر منفی را از وجود و ذهنمان حذف کنیم.
  • ۹۵/۱۲/۱۴
  • امید نشاط آور

تجسم

تخیل مثبت

قانون جذب

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">